El músic favorit de Brett Gaylor es diu Girl Talk. Gaylor vol fer una pel·lícula sobre Girl Talk, però descobreix que, en comptes de transformar-ho en director de cinema, això ho va a convertir en un criminal. Perquè Girl Talk no fa qualsevol tipus de música: fa mash-ups, o cançons a partir de purs sampleos, alterats i reordenados, d'altres cançons els propietaris legals de les quals (que no és el mateix que legítims) batallen per tots els mitjans contra les noves tecnologies i l'ús creatiu de les seves idees. Llavors Gaylor dedica sis anys a traçar passat, present i futur dels conceptes de propietat intel·lectual, copyright i copyleft, dels d'originalitat, creativitat i, en última instància, cultura; a entrevistar paladines de l'era digital com Girl Talk o Gilberto Gil i a burócratas que defensen contra tota evidencia el vell ordre; a demostrar com Disney i els Stones, igual que molts uns altres, van construir el seu art mirant al passat i com la possibilitat de fer-ho està, avui, sota amenaça. I després, clar, puja tot aquest material a internet i demana que els usuaris (perdó, col·laboradors!) ho descarreguin i tornin a barrejar per incorporar aquests aportis a la primera, esclarecedora i furiosament entretinguda pel·lícula mash-up de la història. (extret de BAFICI.gov.ar)